Beëindiging van adaptieve kaarten (ACE) voor Toewijzingen en Cursussen in Viva Connections en SharePoint

11 november 2025SeverityNormalMC1184647Bekijk in Message Center
GebruikersimpactBeheerder impactRetirementPlan voor wijzigingNormaalMicrosoft 365 suite
Samenvatting

De Viva Connections-ervaring wordt gemoderniseerd. De ACEs voor Opdrachten en Cursussen voor onderwijsinstellingen worden uitgefaseerd. Nieuwe installaties zijn niet meer mogelijk vanaf 31 december 2025. Bestaande componenten stoppen met ondersteuning op 30 juni 2026. Dit heeft geen impact op het beleid. Informeer uw gebruikers en werk interne documentatie bij.

Tijdlijn

Start:11-11
Laatst Bijgewerkt:11-11
Implementatie:01-08

[Introductie]

Als onderdeel van onze voortdurende inspanningen om de Viva Connections-ervaring te vereenvoudigen en te moderniseren, zullen we de Adaptive Card Extensions (ACE's) voor Opdrachten en Cursussen voor klanten in het onderwijs stopzetten. ACE's zijn modulaire componenten, gebouwd met het SharePoint Framework (SPFx), waarmee ontwikkelaars rijke, interactieve dashboardkaarten in Viva Connections kunnen maken. Deze kaarten tonen gegevens en acties van Microsoft 365-services of aangepaste bronnen, zodat gebruikers rechtstreeks vanaf hun dashboard met inhoud kunnen interageren. De equivalente SharePoint-dashboardwebparts zullen ook worden stopgezet. Deze wijziging is bedoeld om de ervaring te stroomlijnen en redundantie tussen platforms te verminderen.

[Wanneer dit zal gebeuren:]

  • Nieuwe installaties worden uitgeschakeld op 31 december 2025.
  • Bestaande componenten bereiken het einde van de ondersteuning op 30 juni 2026.

[Hoe dit uw organisatie beïnvloedt:]

  • Wie wordt beïnvloed: Onderwijs-tenants die Viva Connections en SharePoint-dashboardwebparts gebruiken voor Opdrachten en Cursussen.
  • Wat er zal gebeuren:
    • Gebruikers en beheerders kunnen de ACE-kaarten voor Opdrachten en Cursussen in Viva Connections niet meer openen.
    • De equivalente SharePoint-dashboardwebparts zullen ook ontoegankelijk zijn.
    • Er is geen rapportage beschikbaar om te identificeren welke gebruikers momenteel deze componenten gebruiken.

Wat u kunt doen ter voorbereiding:

  • Er zijn geen beheerdersacties vereist.
  • Informeer uw gebruikers over deze wijziging.
  • Werk eventuele interne documentatie bij die naar deze componenten verwijst.
  • Deel alternatieve mogelijkheden met uw gebruikers, indien van toepassing.

Nalevingsoverwegingen:

Er zijn geen nalevingsoverwegingen geïdentificeerd, beoordeel indien nodig voor uw organisatie.