Schakel SIP X-headerondersteuning in voor contextoverdracht

31 oktober 2025SeverityNormalMC1181912Bekijk in Message Center
New featureOp de hoogte blijvenNormaalDynamics 365 AppsDynamics 365 Contact Center
Samenvatting

Nieuw in Dynamics 365 Contact Center: SIP X-header ondersteuning voor contextoverdracht. Maakt betere uitwisseling van informatie mogelijk tussen medewerkers en externe systemen bij gebruik van Direct Routing. Je kunt SIP X-headers ontvangen door variabelen te definiëren en tot vijf variabelen meesturen bij externe nummeroverdrachten. Deze aankondiging is ter informatie, er zijn geen acties vereist.

Tijdlijn

Start:31-10
Laatst Bijgewerkt:31-10
Implementatie:30-11

We kondigen de mogelijkheid aan om SIP X-headerondersteuning in te schakelen voor contextoverdracht in Dynamics 365 Contact Center. Deze functie zal algemeen beschikbaar zijn op 30 november 2025.

Hoe heeft dit invloed op mij?

Deze functie verbetert de uitwisseling van contextuele gegevens tussen spraakagenten en externe systemen in Dynamics 365 Contact Center-omgevingen die Direct Routing-telefonie gebruiken.

De functie biedt twee belangrijke mogelijkheden:

    <li><b>Ontvangen van SIP X-headers:</b> Spraakagenten hebben toegang tot inkomende SIP X-headerwaarden door variabelen te definiëren die overeenkomen met de header-namen.</li>
    
    <li><b>Verzenden van SIP X-headers:</b> Tijdens het overdragen van externe telefoonnummers kunnen spraakagenten maximaal vijf variabelen selecteren om door te geven als SIP X-headers.</li>
    

Welke actie moet ik ondernemen?

Dit bericht is ter informatie en er is geen actie vereist.