Kwaliteitsevaluatie configureren met kwaliteitsbeoordelaar

24 oktober 2025SeverityNormalMC1178985Bekijk in Message Center
New featureOp de hoogte blijvenNormaalDynamics 365 AppsDynamics 365 Customer Service
Samenvatting

Dynamics 365 Customer Service: configureer je kwaliteitskader met de Quality Evaluation Agent. Deze tool, vanaf 31 okt. 2025 beschikbaar, laat AI-toezichthouders kwaliteitsnormen definiëren met gedetailleerde criteria. Beoordeel interacties automatisch of met AI-hulp via cases, gesprekken, e-mails en enquêtes. Gebruik standaard of aangepaste criteria, stel evaluatieplannen in voor automatische triggers en analyseer interacties met scores, inzichten en coachingtips. Geen actie vereist, enkel ter informatie.

Meer info: Configure quality evaluation with quality evaluation agent.

Tijdlijn

Start:24-10
Laatst Bijgewerkt:24-10
Implementatie:24-11

We kondigen de mogelijkheid aan om een kwaliteitsbeoordelingsframework te configureren met de Quality Evaluation Agent in Dynamics 365 Customer Service. Deze functie zal op 31 oktober 2025 algemeen beschikbaar zijn.

Hoe heeft dit gevolgen voor mij?
Het beoordelingsframework stelt AI-supervisors in staat om kwaliteitsnormen voor zowel klantenservicemedewerkers als AI-agenten te definiëren via gedetailleerde beoordelingscriteria. Deze functie maakt autonome en AI-ondersteunde beoordelingen van klantinteracties mogelijk via alle kanalen (cases, gesprekken, e-mails, enquêtes). Beoordeling bestaat uit drie belangrijke componenten:

  • Beoordelingscriteria: Gestructureerde formulieren met vragen, scoringslogica en instructies die definiëren wat kwaliteit betekent voor een bedrijf. Supervisors kunnen kant-en-klare criteria als richtlijnen gebruiken of aangepaste criteria maken.
  • Beoordelingsplannen: Regels die bepalen wanneer en hoe beoordelingen worden geactiveerd, gebaseerd op specifieke omstandigheden zoals SLA-schendingen of een daling van het sentiment. Supervisors kunnen beoordeling op aanvraag gebruiken om cases te selecteren en te laten beoordelen.
  • Beoordelingen: De daadwerkelijke scorings en analyse van de beoordeelde interacties, waarbij samenvattingen, inzichten en coachingaanbevelingen voor supervisors worden geproduceerd.
Welke actie moet ik ondernemen?
Dit bericht is ter informatie en er is geen actie vereist.

Als u meer informatie over deze functie wilt, bezoek dan het artikel Configure quality evaluation with quality evaluation agent.