Gebruik de optie Toewijzen voor casussen om capaciteit en aanwezigheid bij te werken

16 oktober 2025SeverityNormalMC1173913Bekijk in Message Center
New featureOp de hoogte blijvenNormaalDynamics 365 AppsDynamics 365 Customer Service
Samenvatting

Nieuwe functie in Dynamics 365 Customer Service: via de optie 'Toewijzen' op een casusformulier kun je nu de aanwezigheid en capaciteit van servicevertegenwoordigers beheren bij gebruik van Unified Routing. Dit zorgt ervoor dat de casuseigenaar, het veld 'WorkedBy', de capaciteit en de aanwezigheid van de vertegenwoordiger correct worden bijgewerkt. Krijg je een waarschuwing als de vertegenwoordiger geen capaciteit heeft of niet voldoet aan het profiel. Dit is ter informatie, geen actie vereist. Meer info: Gebruik de optie 'Toewijzen' voor casussen om capaciteit en aanwezigheid bij te werken.

Tijdlijn

Start:16-10
Laatst Bijgewerkt:16-10
Implementatie:16-12

We kondigen de mogelijkheid aan om de optie Toewijzen op het casusformulier te gebruiken om uniforme routering te benutten voor het bijwerken van de aanwezigheid en capaciteit van servicevertegenwoordigers in Dynamics 365 Customer Service. Deze functie zal op 15 november 2025 algemeen beschikbaar zijn.

Hoe beïnvloedt dit mij?
Met deze release, wanneer supervisors de optie "Toewijzen aan" op het casusformulier gebruiken om een casus toe te wijzen aan een vertegenwoordiger, wordt de aanwezigheid en capaciteit van de servicevertegenwoordiger gevalideerd en bijgewerkt:

  • De casuseigenaar wordt bijgewerkt.
  • Het veld GewerktDoor wordt ingesteld op de toegewezen vertegenwoordiger.
  • De capaciteit van de vertegenwoordiger wordt verbruikt.
  • De aanwezigheid van de vertegenwoordiger wordt bijgewerkt om de nieuwe toewijzing weer te geven.
  • Alle downstream routeringsregels en beleidslijnen worden nageleefd.
Als de geselecteerde vertegenwoordiger geen beschikbare capaciteit heeft of niet overeenkomt met het vereiste profiel, zal het systeem:
  • De supervisor prompten met een bevestigingsdialoogvenster.
  • Ze toestaan de toewijzing voort te zetten of te annuleren.
Welke actie moet ik ondernemen?
Dit bericht is ter informatie en er is geen actie vereist.

Als u meer informatie over deze functie wilt, bezoek dan Gebruik de optie Toewijzen voor casussen om capaciteit en aanwezigheid bij te werken.